در بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران از بندرامیرآباد مطرح شد

تاریخ انتشار : چهارشنبه 24 آبان 1402 - 9:02
44 بازدید

مدیرکل بنادرودریانوردی امیرآباد با بیان اینکه بندرامیرآباد دارای تجهیزات مدرن تخلیه و بارگیری در سطح بنادر حوزه خزر می باشد بر تقویت ناوگان حمل و نقل دریایی جهت رونق ترانزیت کالا تأکید کرد.

 

به گزارش زهرا یزدانی- امیرآباد : فرج اله فتح اله پور رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مازندران ۲۲ آبان ماه ضمن بازدید میدانی از توانمندی ها و قابلیت های عملیاتی بندرامیرآباد با مدیرکل این بندر دیدار و گفتگو کرد.

 

محمدعلی موسی پور در این دیدار به همکاری تنگاتنگ بندرامیرآباد با سایر دستگاههای اجرایی و ستادی استان به ویژه سازمان مدیریت و برنامه ریزی به عنوان شالوده اصلی همگرایی و هم افزایی برنامه ها در استان اشاره و در ادامه عملکرد عملیاتی و سرمایه گذاری بندرامیرآباد را در سال جاری تشریح کرد.

 

وی با بیان اینکه ایران اسلامی در حوزه دریایی از ناوگان و کیفیت لجستیک خوبی برخوردار است ، بر تقویت حمل و نقل دریایی به منظور توسعه ترانزیت و مراودات کالا جهت برآورده ساختن انتظارات رهبر معظم انقلاب در سیاست های کلی نظام در حوزه اقتصاد دریا محور تأکید کرد.

 

مدیرکل بندرامیرآباد به استفاده بهینه از ظرفیت های دریای خزر و جمعیت بیش از ۳۰۰   میلیونی کشورهای حوزه CIS اشاره کرد و گفت می توان با تنوع بخشی به کالاهای صادراتی به بازار هدف کشورهای حوزه دریای خزر دست یافت.

 

موسی پور در پایان ضمن تشریح  فرآیند واردات ، صادرات و ترانزیت کالا  برای حاضران  به صادرات هفته اخیر مرکبات به روسیه از طریق بندرامیرآباد اشاره و از آن به عنوان نقطه عطفی در اعتلای اقتصاد استان و افزایش تولید کالاهای صادرات محور نام برد.

 

بازدید مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری – صنعتی مازندران از بندرامیرآباد

 

مدیر اجرایی منطقه آزاد تجاری صنعتی مازندران از ظرفیت ها و قابلیت های بندرامیرآباد بازدید کرد. مجیدرضا فولادی ۱۷ آبان ماه ضمن بازدید از زیرساخت ها و توانمندی های بندرامیرآباد با مدیرکل این بندر پیرامون استقرار و نحوه تشکیل دبیرخانه منطقه آزاد مازندران دیدار و گفتگو کرد.

محمدعلی موسی پور گرجی در این جلسه ضمن تشریح عملکرد سال جاری بندر امیرآباد در حوزه های عملیاتی و سرمایه گذاری ، بر تدوین برنامه استراتژیک جهت جذب سرمایه گذار خارجی ، افزایش سهم بندر در بخش ترانزیت ،ایجاد ارزش افزوده و صادرات کالا با هدف توسعه تجارت در حوزه دریای خزر اشاره و بر تقویت زنجیره لجستیک به ویژه در حوزه حمل و نقل جاده ای و ریلی جهت بهره برداری حداکثری از ظرفیت کریدور شمال جنوب تأکید کرد.

در این جلسه در خصوص چگونگی تدوین برنامه های اجرایی همگام با سیاست های کلان و برنامه های راهبردی سازمان بنادر و دبیرخانه شورای عالی مناطق بحث و تبادل نظر گردید و بر فراهم آوردن شرایط جهت امکان بهره برداری سایر استان ها از ظرفیت بندر امیرآباد برای صادرات کالاها و محصولات تولیدی اشاره و بر تسریع تهیه طرح جامع و اهتمام ویژه جهت تصویب در شورای عالی مناطق ازاد تأکید شد.

گفتنی است ۱۰۶۰ هکتار در بندرامیرآباد ، ۴۶۱ هکتار در منطقه میرود تا چپکرود و حدود ۸۴ هکتار زمین در بندر نوشهر مناطقی هستند که در مهرماه سال جاری با تأیید شورای نگهبان جهت صادارت ، واردات و فعالیت واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان منطقه آزاد مازندران معرفی شدند.