تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 19:14
125 بازدید
کد خبر : 442

‍ ‍ ‍ روزهای پرکار آتش نشانان بابل با افزایش چشمگیر آمار حوادث در روزهای گرم سال

‍ ‍ ‍ روزهای پرکار آتش نشانان بابل با افزایش چشمگیر آمار حوادث در روزهای گرم سال

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل سید مازیار حسنی مدیرعامل سازمان از افزایش چشمگیر آمار حوادث در سطح شهر علی الخصوص حوادث مربوط به محبوس شدگی در آسانسور و آتش سوزی فضای سبز هم زمان با افزایش قابل ملاحظه دما در سطح شهر خبر داد. سید مازیار حسنی مدیرعامل:

به گزارش روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بابل سید مازیار حسنی مدیرعامل سازمان از افزایش چشمگیر آمار حوادث در سطح شهر علی الخصوص حوادث مربوط به محبوس شدگی در آسانسور و آتش سوزی فضای سبز هم زمان با افزایش قابل ملاحظه دما در سطح شهر خبر داد.

سید مازیار حسنی مدیرعامل:
با آغاز فصل تابستان و افزایش دمای هوا وقوع حوادث و درخواست امداد از سازمان آتش نشانی بابل به شدت افزایش یافته است بطوریکه آتش نشانان بابلی طی دو روز گذشته به ۳۹ عملیات رسیدگی نمودند که تعداد قابل توجهی از این حوادث مربوط به امدادرسانی به محبوس شدگان در آسانسورهای ساختمانی و مهار آتش سوزی فضای سبز،باغات،علفزار و .. بوده است.
وی افزود: با توجه به گرمای شدید هوا و کاهش رطوبت سطح زمین و به تبع آن کاهش رطوبت علفزارها سرعت گسترش حریق بسیار قابل ملاحظه است و هر لحظه احتمال سرایت حریق به منازل مسکونی، انبارها و مغازه ها وجود دارد به نحوی که با آغاز فصل تابستان ده ها مورد حادثه آتش سوزی باغات،فضای سبز،علفزار و… در آستانه سرایت به اماکن به وقوع پیوسته است که با سرعت عمل و تلاش نفس گیر آتش نشانان از گسترش و سرایت آتش جلوگیری بعمل آمده است که به منظور پیشگیری از وقوع این گونه حوادث از همه شهروندان و روستائیان خواهشمندیم از شعله ور کردن هرگونه ضایعات و علفزار جدا خودداری کرده و در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی ابتدا مراتب را به سامانه ۱۲۵ این سازمان اعلام کند.
باتوجه به اینکه بسیاری از حوادث ناگوار با شروع فصل تابستان مربوط به مسائل برقی است به شهروندان محترم توصیه میگردد حتی الامکان نسبت به سرویس و نوسازی سیم کشی و ادوات برقی اقدام نموده و مدیران ساختمان ها نسبت به تهیه کلیدهای آسانسور و آموزش مهارت های لازم جهت نجات محبوسین در مواقع لزوم مبادرت نمایند و به هنگام احتمال قطعی برق ، حتما نسبت به نصب باتری اضطراری و سرویس دوره ای سامانه برق ساختمان و آسانسور اقدام نموده و در صورت بروز هر گونه آتش سوزی یا حوادث با شماره تلفن های ۱۲۵ تماس حاصل نمایند.

#شهرداری_و_شورای_اسلامی_شهر_بابل

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.