تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 مرداد 1402 - 21:41
114 بازدید
کد خبر : 456

مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران: دانشگاه اقتدارآفرین باید خودش مقتدر باشد

مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران: دانشگاه اقتدارآفرین باید خودش مقتدر باشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، در جمع اساتید دانشگاه در برنامه ضیافت اندیشه که در شهر مشهد مقدس برگزار شد، با تاکید بر این‌که ما باید خود را در افق حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ببینیم و خودمان را رشد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه مازندران، حجت‌الاسلام دکتر سیدباقر حسینی مسئول جدید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، در جمع اساتید دانشگاه در برنامه ضیافت اندیشه که در شهر مشهد مقدس برگزار شد، با تاکید بر این‌که ما باید خود را در افق حضرت علی بن موسی الرضا(ع) ببینیم و خودمان را رشد دهیم، به توصیه‌های امام رضا(ع) به عبدالعظیم حسنی مبنی بر این‌که شیعیان ما نباید راهی برای نفوذ شیطان به قلب خود باز کنند اشاره کرد و گفت: هر چیزی که زمینه نفوذ شیطان در قلب انسان شود را باید از خود دور کرد. راستگویی و امانت‌داری، توصیه بعدی حضرت رضا به شیعیان است که امروزه به برکت خون شهدا این انقلاب و فرزندان انقلاب دست ما امانت است.

       دکتر حسینی با اشاره به تاکید امام رضا(ع) بر ایجاد روابط حسنه، بیان داشت: مومنان باید با هم رابطه‌ای خوب و نیکو داشته باشند‌ و نباید به بهانه‌های واهی از هم فاصله بگیرند و دل‌های‌شان از هم فاصله نداشته باشند و هم‌چنین آبروی یکدیگر را حفظ و همدیگر را تخریب نکنند.

       مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه مازندران، در بخش دیگری از سخنانش در‌ خصوص مسایل دانشگاهی گفت: اهمیت دانشگاه در نگاه مقام معظم رهبری به اندازه اهمیت آینده کشور است و اگر می‌خواهیم در آینده، یک کشور آباد، بزرگ، پیشرفته و متمدن داشته‌ باشیم باید خوب به دانشگاه بپردازیم.

       حجت‌الاسلام دکتر حسینی با بیان این‌که دانشگاه نقطه اوج خدماتی را که می‌تواند در یک کشور ارایه شود تامین می‌کند یادآور شد: ما آمدیم اینجا تا تجدید میثاق کنیم و لازمه آن شناخت مسوولیت خویش است.

       حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به بیانات رهبر انقلاب درخصوص مدیریت دانشگاه خاطرنشان کرد: اسلامی شدن فضای دانشگاه منوط به اسلامی شدن مدیریت دانشگاه است. محیط دانشگاه باید محیطی دینی باشد و این نمی‌شود مگر این‌که شما روسا و مسوولان دانشگاه صد در صد با تعصب دینی و انقلابی و پایبندی شدید و اصرار بر این‌که باید دین حاکمیت پیدا کند و چتری بر محیط دانشگاه بزند، این هدف را تامین کنید.

       دکتر حسینی اضافه کرد: رییس دانشگاه باید از لحاظ علمی مورد قبول دانشگاهیان باشد و هم‌چنین روش حاکم بر دانشگاه باید صد در صد اسلامی باشد. مادامی که دانشگاه، پرورشگاه متخصصان مسلمان و متعهد نباشد، مطلوب انقلاب نخواهد بود.

       عضو هیات علمی دانشگاه مازندران تاکید داشت: سیستم آموزشی ما باید انسان‌های متخصص و متعهد پرورش دهد. ما انقدر درگیر حزب‌بازی‌ها و جناح‌بندی‌ها شدیم که هدف را از یاد بردیم. باید انسان‌هایی تربیت کنیم که دلداده به انقلاب، کشور و آزادی‌خواه باشند که در وضعیت فعلی این امر امکان‌پذیر نیست.

       نماینده رهبر انقلاب در دانشگاه مازندران تصریح کرد: استاد باید کار دانشگاه را محیط اصلی و دلبستگی اصلی خود بداند نه کار فرعی. باید نیازهای علمی دانشجو را برطرف کند و با دانشجو ارتباط داشته باشد و کار او صرف یک ادای تکلیف به نحو اجمالی نباشد. او باید وقت بگذارد و دلسوزانه با دانشجو برخورد کند و این موجب می‌شود دانشجو رفتار استاد را برای خود الگو قرار دهد و به طور طبیعی تحت تاثیر قرار گیرد.

       حجت‌الاسلام دکتر حسینی با بیان این‌که اساتید دانشگاه باید مراقب حرکت‌های ارتجاعی و انحرافی باشند، گفت: تعلیم و تولید علم، امید دادن به دانشجو، هدایت فکری دانشجو، دادن اعتماد به نفس ملی به دانشجو، مراقبت از آشفته نکردن فضای دانشگاه توسط مغرضان، ایجاد تعصب ملی در دانشجو و پاسخ به شبهات دانشجو از دیگر وظایف استاد است.

       استاد دانشگاه مازندران هم‌چنین تاکید داشت: فضای عینی و بصری و هم‌چنین فضای ذهنی و فکری دانشگاه باید دینی شود و در مسیر درست قرار داشته باشد.

       دکتر حسینی ضمن یادآوری این‌ نکته که هدف دانشگاه باید تربیت انسان متدین، متعهد و متخصص باشد، اذعان داشت: دعوای ما با استکبار تمامی ندارد و راه مقابله با استکبار، قوی‌شدن ملت است که قطعا یکی از راه‌های قوی شدن ملت، قوی‌شدن دانشگاه است. دانشگاه اقتدارآفرین باید خودش مقتدر باشد.

       مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه معین استان مازندران خاطرنشان کرد: اولین راه داشتن یک دانشگاه قوی، تقویت ایمان به خداوند متعال و ارزش‌های دینی، دومین راه، پرهیز از تفرقه و لزوم وحدت و سومین راه آن، پیشتازی علمی دانشگاه اسلامی است.

       دکتر حسینی در پایان گفت: ما دانشگاه جامع استان هستیم و باید در علم پیشتاز باشیم.

 یادآور می‌شود: هر ساله بنا به مصوبه هیات رییسه دانشگاه مازندران، در ایام تعطیلات تابستانه دانشگاه، مراسم هم‌اندیشی اعضای هیات علمی به همراه خانواده‌های آنان و هم‌چنین مراسم هم‌اندیشی کارمندان دانشگاه با همراهی خانواده‌های آنان هر کدام به مدت سه روز به‌طور جداگانه تحت عنوان ضیافت اندیشه در کنار بارگاه مطهر حضرت ثامن‌الحجج(ع) با حضور جمع کثیری از اساتید و یاوران علمی و مسئولان و مدیران دانشگاه برگزار می‌شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 1 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.