تاریخ انتشار : سه شنبه 17 مرداد 1402 - 18:05
56 بازدید
کد خبر : 477

ارتقا و افزایش ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بابلسر

ارتقا و افزایش ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بابلسر

مدیر عامل شرکت آبفا مازندران با تشریح عملیات اجرایی پروژه ارتقاء و افزایش ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بابلسر ، از بهره مندی ۶۴ هزار نفر از مزایای این تصفیه خانه خبر داد. به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛مهندس بهزاد برارزاده در گفتگویی با اشاره به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی

مدیر عامل شرکت آبفا مازندران با تشریح عملیات اجرایی پروژه ارتقاء و افزایش ظرفیت مدول اول تصفیه خانه فاضلاب بابلسر ، از بهره مندی ۶۴ هزار نفر از مزایای این تصفیه خانه خبر داد.
به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب مازندران؛مهندس بهزاد برارزاده در گفتگویی با اشاره به بالا بودن سطح آبهای زیرزمینی و نیاز این استان در راستای حفظ محیط زیست سالم اظهار داشت: ارتقاء و توسعه تصفیه خانه فاضلاب شهر بابلسر با عملیاتی شامل احداث دو واحد کانال دانه گیری با هوادهی، دو واحد حوض های بیولوژیک، یک واحد تانک ته نشینی ثانویه به همراه حوضچه شیر تلسکوپی، ساخت واحد تلمبه خانه برگشت داخلی فاضلاب، پکیج سیستم تزریق ماده شیمیایی، مخزن ذخیره لجن و واحد تغلیظ کننده همچنین احداث ایستگاه پمپاژ جهت انتقال لجن تغلیظ شده، دو واحد هاضم هوازی لجن، ایستگاه پمپاژ لجن هضم شده به بلت فیلتر پرس، ایستگاه پمپاژ و پکیج فیلتراسیون و نیز ذخیره پساب برای تامین آب شست و شوی سیستمهای تغلیظ کننده و آبگیری لجن، محوطه سازی و تاسیسات ساختمان های جنبی و فرایندی در دست اجراست.
وی فرآیند تصفیه خانه فاضلاب بابلسر را لجن فعال با قابلیت حذف ازت (MLE) در زمینی به مساحت ۱۳هکتار با متوسط تولید سرانه فاضلاب ۲۳۳ لیتر به ازای هر نفر در روز بیان کرد و گفت : این پروژه با تخصیص اعتبارات ملی به مبلغ اولیه ۴۷۷۰ میلیارد ریال شروع شده و تکمیل آن اعتباری بالغ بر۱۰۰۰۰ میلیارد ریال می طلبد.
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مازندران، ظرفیت تصفیه خانه قبل از اجرای پروژه را ۴۸۶۰ متر مکعب در شبانه روز اعلام کرد و افزود: پس از تکمیل پروژه ظرفیت این تصفیه خانه به ۱۶۸۰۵ متر مکعب در شبانه روز افزایش خواهد یافت و ۶۴ هزار نفر تحت پوشش قرار می گیرند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.


Notice: ob_end_flush(): Failed to send buffer of zlib output compression (0) in /home/xukarevk/public_html/wp-includes/functions.php on line 5420